Sopot, widok z latarni morskiej na molo, fot. Szymon Zduńczyk

Perły Trójmiasta

Odkryj na nowo najpiękniejsze zakątki fotograficzne Gdańska, Sopotu i Gdyni

Intensywny, weekendowy plener fotograficzny z warsztatami pejzażu, fotografii nocnej, fotografii architektury nocą.

Termin III edycji: zapisy zamknięte
Dostępne miejsca: 0 /codzienna aktualizacja/
Miejsce plenerów: Gdańsk, Sopot, Gdynia
Limit osób na warsztatach: 10.
Stopień trudności:

Koniecznie obejrzyj...

Co da Ci plener?

Po pierwsze praktyka - przećwiczysz co najmniej 80 technik, poznasz gotowe wzorce postępowania. Zapewne sporo wiesz na temat fotografii, ale plener to przede wszyskim trening, praktyczne zastosowanie wiedzy.

Zaczerpniesz inspiracji - nie ma nic lepszego jak oglądanie zdjęć innych uczestników, poznawanie innych punktów widzenia tego samego motywu.

Poznasz prawdziwych pasjonatów fotografii - tu nie ma miejsca dla przypadkowych ludzi. Na plenerach spotykają się wyjątkowe osoby. To wspaniałe uczucie nadawać na tych samych falach, móc wymieniać się doświadczeniem. Takie spotkania zapamiętuje się do końca życia.

Odpoczniesz realizując swoją pasję - plener nie jest wycieczką autokarową, na której musisz w biegu zwiedzać i fotografować piękne miejsca w byle jakim świetle. Będziemy wybierać najbardziej urokliwe miejsca. Warszaty będą realizowane w wymarzonej dla fotografa porze dnia.

warsztaty fotograficzne w plenerze

Dla kogo plener?

Chcesz robić artystyczne zdjęcia. Dotychczasowe zdjęcia wydają Ci się mało interujące, niby ładne ale bez treści, bez drugiego dna.

Chcesz się zainspirować, zmierzyć się z konkretnymi zadaniami, na żywo, podpatrzeć jak inni myślą i fotografują te same motywy.

Chcesz się dalej rozwijać ale stoisz pod murem. Chcesz przełamać ten marazm, zburzyć ten mur i zacząć świadomie robić zdjęcia, które same przemawiają.

Chcesz poznać gotowe wzorce postępowania, gotowe techniki np. metodę kumulacji momentów

plener fotograficzny nad morzem

Warsztaty fotografii nocnej podczas pleneru Perły Trójmiasta, pierwszej edycji, w Gdyni Orłowie we wrześniu 2016.

Harmonogram

14 września, czwartek
Od godz. 16.00-21.00 Zakwaterowanie. Zwiedzanie i fotografowanie Starego Miasta w Gdańsku nocą.

15 września, piątek.
9.00-11.00 Kurs podstaw fotografii w Parku Oliwskim w Gdańsku.
11.00-20.00 Czas wolny. Możliwość realizacji własnych pomysłów fotograficznych i na odpoczynek oraz zwiedzanie Trójmiasta.
20.00-21.00 Warsztaty pejzażowe. Fotografowanie zachodu Słońca w Gdańsku Górkach Zachodnich.

16 września, sobota.
5.00-7.00 Warsztaty pejzażowe. Fotografowanie wschodu Słońca w Gdyni Orłowie.
7.00-17.00 Czas wolny. Odespanie nocy. Posilenie się. Wypoczynek. Przegląd zdjęć i naładowanie akumulatorów.
17.00-20.00 Warsztaty fotografii architektury nocnej. Sopot.
21.00-23.30 Warsztaty fotografii nocnej. Gdynia Orłowo przy klifie.

17 września, niedziela
5.00-7.00 Warsztaty pejzażowe. Fotografowanie wschodu Słońca w Gdyni przy torpedowni.
8.00-9.00 Kurs kompozycji fotograficznej na Skwerze Kościuszki w Gdyni.
9.00-10.00 Wzmocnienie się ciepłą herbatą i zakończenie pleneru

Jest to plan ramowy, który może ulec zmianie w zależności od pogody.

plener fotograficzny nad morzem

Uczestnicy pleneru Perły Trójmiasta, pierwszej edycji, w Sopocie na molo we wrześniu 2016.

Program

WARSZTATY 1.

Fotografia pejzażowa. Od banalnych ujęć do zachwycającej fotografii

warsztaty fotograficzne w plenerze dla zaawansowanych

Plaża w Gdyni Orłowie o wschodzie Słońca.

WARSZTATY 2.

Fotografia architektury nocą.

warsztaty fotograficzne architektury

Dom Zdrojowy w Sopocie o zmierzchu.

WARSZTATY 3.

Fotografia nocna. Fascynujące ścieżki gwiazd wkomponowane w pejzaż

warsztaty fotograficzne w plenerze dla zaawansowanych

Plaża w Gdyni Orłowie koło klifu nocą.

KURS 1.

Kurs podstaw fotografii. Pożegnaj się z największymi błędami fotograficznymi.

KURS 2

Kurs kompozycji w fotografii. Punkt, linia, płaszyzna w praktyce.

Warunki uczestnictwa

Jeśli posiadasz lustrzankę lub bezlusterkowca i umiesz na nim ustawić przysłonę, czas naświetlania, czułość, ogniskową i ręcznie ustawić ostrość, to zapraszam Cię na plener! Potrzebujesz jeszcze statyw i pilota lub wężyk spustowy - to jest pozycja obowiązkowa. Bardzo przydatnym ale nieobowiązkowym akcesorium jest interwałometr do fotografowania ścieżek gwiazd.

Relacja z pierwszej edycji pleneru

Plener rozpoczął się w Gdyni Orłowie przed wschodem Słońca. Okazało się, że jeden z uczestników przybył z Łodzi, a drugi z Norwegii. Pozostali plenerowicze przybyli z okolic. Na pobliskim parkingu ocena pogody nie wypadła najlepiej. Niebo było całkowicie zachmurzone. Tylko od strony zatoki przezierał promyk nadziei. Jednak pogoda z minuty na minutę dawała szansę na dobre zdjęcia pejzażowe. Ulokowaliśmy się przy kutrach rybackich. Po krótkim instruktażu dotyczącym parametrów naświetlania i techniki fotografowania oczekiwaliśmy na wschód Słońca. Już było wiadomo, że czerwona tarcza wyjdzie zza chmur. Chyba nikt się tego nie spodziewał. Niesamowita, totalna zmiana pogody. Każdy z uczestników cieszył się, że będzie to, co najważniejsze w krajobrazie: ożywcze promienie światła.

plener fotograficzny nad morzem

Plaża w Gdyni Orłowie, wrzesień 2016.

Nie było porywistego wiatru, przez co fotografowanie było przyjemnością, a nie udręką. Wiatr nie przewiał wszystkich chmur, przez co niebo było mocno zróżnicowało. Wydawało się, że chmury na różnych wysokościach płyną w różne strony. A może tak było w rzeczywistości? Tego już nie pamiętam. Tego dnia rybacy chyba nie wypłynęli, choć zawsze o tej porze targali skrzynki z rybami. Słonce wyszło zza chmur i nastąpiła prawdziwa uczta dla uczestników pleneru.

Przez te kilka najważniejszych minut fotografowie uwijali się aby zebrać plon tego dnia. Niektórym udzielałem instruktażu, co do obsługi aparatu fotograficznego. Cały czas konsultowałem wyniki fotograficznych poszukiwań. Sam nagrywałem timelapsa, czyli film poklatkowy ze wschodem Słońca za pomocą dwóch aparatów. Nie robiłem zdjęć aby być bardziej dyspozycyjnym dla uczestników ale nie mogłem się oprzeć wykonaniu filmu w przyśpieszonym tempie.

plener fotograficzny nad morzem

Wschód Słońca w Gdyni Orłowie, wrzesień 2016.

Po godzinie gorączka fotografowania nieco opadła. Przenieśliśmy się bliżej klifu, w miejsce gdzie zwalone były drzewa. Pnie i konary stanowiły przedplan, którego tak fotografowie – pejzażyści mocno potrzebują. Nie przemieściliśmy się pod sam klif, bo to miejsce było zarezerwowane na nocne fotografowanie.

Przyszedł czas na szybki transport do Parku Oliwskiego w Gdańsku. Tam, posililiśmy się i poprowadziłem warsztat z podstaw fotografii, a konkretnie z unikania błędów. W tym samym czasie w Parku Oliwskim odbywał się nasz drugi kurs podstaw fotografii prowadzony przez Andrzeja Leszczyńskiego. Kilku uczestników podchodziło do nas, myśląc, że to ich grupa. W końcu doszło do miłego spotkania mojej grupy plenerowej z grupą podstaw Andrzeja. Teraz wszystko było jasne i rozwiały się wszelkie wątpliwości. W parku było bardzo przyjemnie. Przyroda zatopiła urokliwe alejki we wrześniowym odzieniu. Tutaj spędziliśmy miło 2 godziny na szlifowanie warsztatu. Robiliśmy portrety, rozmywaliśmy na długim czasie potok i wodospad, zastanawialiśmy się nad zastosowaniem głębi ostrości w plenerze. Wczesna pobudka dała się we znaki i wszyscy udali się na odpoczynek i regenerację.

plener fotograficzny nad morzem

Klif i plaża w Gdyni Orłowie, wrzesień 2016.

Po południu tego samego dnia spotkaliśmy się w Sopocie aby ćwiczyć fotografię nocną, a konkretnie architekturę. Foto-wyprawa rozpoczęła się wejściem na latarnie morską przy molo. Latarnia jest własnością przyległego szpitala balneologicznego i jest udostępniania turystom. Widok z latarni jest naprawdę uroczy, w odróżnieniu od innych wież widokowych gdy po wejściu widać wszystkie wstydliwe zakamarki miasta. W Sopocie jest inaczej. Okna latarni można było otworzyć i fotografować ulicę Bohaterów Monte Cassino, kościół luterański, zespół wspaniałych budynków z Domem Zdrojowym na czele i w końcu molo z przystanią jachtową.

Po zejściu z latarni dokonaliśmy oględzin sprzedawanych pocztówek aby zainspirować się i czasem skrytykować zdjęcia. Pogoda nam dopisywała. Pojawiły się dramatyczne chmury, które urozmaicały zdjęcia. Udaliśmy się na molo. Tutaj doczekaliśmy zachodu Słońca. Normalnie Słońce kryje się za drzewami i to dość szybko. Będąc na molo, zwiększyliśmy dystans do drzew i otrzymaliśmy piękny zachód. Już samo molo z pobliskim Domem Zdrojowym i wtopionym w niego hotelem Sheraton oraz Grand Hotel, powodowało estetyczne uniesienie. Dominowała biel i ciepło ceglanych dachów. Przy bosmanacie, nieco wyżej od poziomu molo zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Zmierzch spędziliśmy na falochronie i marinie, czyli na przystani jachtowej. I znowu biel, biel i jeszcze raz estetyczna biel jachtów, motorówek i luksusowych jachtów motorowych. Żółte światło restauracji na molo, mariny i wnętrz jachtów kontrastowało z niebieskim niebem.

plener fotograficzny nad morzem

Molo i przystań jachtowa w Sopocie, wrzesień 2016.

Chcieliśmy już wracać, ale stała się rzecz niesłychana. Ja żyję, nie widziałem takiego widoku. Oto znad toni morskiej zaczął się wznosić... Księżyc. Wydawał się ogromny. Żółty Księżyc i niebieskie morze. Rozpoczęła się walka o uchwycenie naszego naturalnego satelity. Szybka zmiana obiektywu na tele, ruszyły w bój telekonwertery, co kto miał. Fotografowanie utrudniał dość silny wiatr i woda, która co chwilę wdzierała się ponad falochron dając na zimny prysznic. Tym razem fotografowie przegrali ten bój. Widok jednak był wspaniały!

Wróciliśmy na plac przed Domem Zdrojowym. Ulokowaliśmy się przez podświetlaną na kolorowo fontanną. Na wprost piękny dom zdrojowy, po lewej wieża latarni morskiej, po prawej hotel Sheraton. To był nasz cel, fotografować architekturę nocą. Zdążyliśmy przed czasem i udało się jeszcze złapać gasnący powoli granat nieba.

plener fotograficzny nad morzem

Przystań jachtowa w Sopocie, wrzesień 2016.

Nie pozostało nam nic innego, tylko udać się do kolejnego i ostatniego celu w tym dniu: klifu w Gdyni Orłowie. Bardzo się obawiałem tego, ponieważ wzmógł się wiatr i zaczęło być nieprzyjemnie. Już w drodze na miejsce, wędrując po plaży uczestnicy pleneru na czele ze mną stracili nadzieję na dobre zdjęcia nocna. Wiało, aż rzucało człowiekiem. Gdy doszliśmy na miejsce spotkała nas bardzo miła niespodzianka: w tym miejscu w ogóle nie czuć było wiatru. To cud! A może po prostu weszliśmy za klif, który nas osłonił. W każdym razie morze falowało i szumiało przy zerowym wietrze. Księżyc, którego próbowaliśmy złapać na molo w Sopocie, rozpanoszył się teraz i zaczął świecić mocnym światłem.

Było tak jasno, że można było czytać książkę. Byłem w tym miejscu kilka razy. Zawsze napotykałem egipskie ciemności, przez co orientacja w terenie i fotografowanie było utrudnione. Mieliśmy ideale warunki do „prasowania” na długim czasie toni morskiej. Poza tym morze odkryło nieco więcej kamieni i każdy plenerowicz mógł znaleźć sobie własny kąt. Niebo było tylko trochę zachmurzone, przez co gwiazdy były dość dobrze widoczne i znowu popełniłem zdjęcia do filmu poklatkowego. Przy dłuższych czasach naświetlania zdjęcia wyglądały jak zrobione w dzień z filtrem ND. To była prawdziwa uczta dla uczestników pleneru!

plener fotograficzny nad morzem

Gdynia Babie Doły, wrzesień 2016.

Przy klifie spędziliśmy czas do godziny 23. Ten dzień dostarczył nam nie lada atrakcji i każdy uczestnik wrócił do siebie z pełną kartą pamięci. Kto by się spodziewał tak wspaniałej pogody i tylu pozytywnych okoliczności dla fotografów.

To nie koniec pleneru. Nazajutrz spotkaliśmy się w Gdyni Babich Dołach, niedaleko lotniska. Naszym celem była niemiecka torpedownia z czasów II wojny światowej ulokowana kilkaset metrów od plaży na otwartym morzu, a raczej zatoce. Znowu ta sama historia: wyjdzie, nie wyjdzie. Każdy uczestnik pleneru bacznie obserwował niebo. Tym razem niebo było mocno zachmurzone i mieliśmy małe szanse na wschód Słońca.

plener fotograficzny nad morzem

Torpedonia, Gdynia Babie Doły, wrzesień 2016.

Dotarliśmy na miejsce pokonując klif. Było łatwo, do plaży z regularnym kąpieliskiem prowadziły schody. Na miejscu spotkaliśmy parę fotografów, którzy zajęli strategiczne miejsce. Plenerowicze nie odpuścili. Ustawili się obok nich. Było to najlepsze miejsce. Wiał dość silny wiatr, powodujący wysoką falę. Nie było jednak huraganu zwalającego z nóg.

Na pierwszym planie mieliśmy drewnianą, zmurszałą palisadę. Na drugim planie betonową torpedownię. Bez entuzjazmu ustaliliśmy parametry ekspozycji. Z tego miejsca widać było Półwysep Helski. Również tym razem przyroda sprzyjała nam i powstał prześwit w chmurach. Od razu nastrój się poprawił i przystąpiliśmy do fotografowania. Ja oczywiście robiłem timelapsy, bo nie one ni wymagają znacznej opieki. Ustawiasz i robisz. Dramatyzm na niebie sięgnął apogeum. Czerwone światło przedzierające się przez chmury mocno kontrastowało ze stalowymi chmurami, pasującymi do betonowego budynku wojennego. Po godzinie spektakl zakończył się. Słońce schowało się za chmurami oznajmiając koniec przedstawienia. Znowu wróciliśmy z masą ciekawych zdjęć.

plener fotograficzny nad morzem

Uczestnicy pleneru Perły Trójmiasta, pierwszej edycji. Torpedonia, Gdynia Babie Doły, wrzesień 2016

Tego dnia pozostał ostatni punkt programu: warsztaty z kompozycji. Udaliśmy się w okolice Sea Towers w Gdyni – najwyższego budynku w Trójmieście. Bogactwo punktów, linii i płaszczyzn pomagało realizować zadane ćwiczenia – łamigłówki fotograficzne.

Nieco później przenieśliśmy się na bulwar w okolice ORP Błyskawica i Daru Pomorza aby kontynuować szkolenie. Szkolenie zakończyliśmy trochę przed południem, zamykając jednocześnie plener. Podczas pleneru nikt nie czuł się osamotniony.

Na każdym etapie służyłem uczestnikom pomocą w doborze sprzętu, parametrów ekspozycji, miejsca do fotografowania, oceną efektów. Myślę, że nie można wyobrazić sobie lepszych warunków jakie mieliśmy. Pogoda pozwoliła nam na zrealizowanie 100% programu. To był wrzesień. Ostatni dzwonek na fotografowanie bez dzwonienia zębami.

Staram się organizować plenery w ciepłe miesiące aby fotografowanie nie stało się męczarnią i walką o przetrwanie. Aby plener nie przerodził się w obóz surwiwalowy. Plener pozwolił uczestnikom zobaczyć to co już prawdopodobnie widzieli w najlepszej porze do fotografowania. Nie godziliśmy się na żadne kompromisy, przez co wynieśliśmy z warsztatu setki ciekawych zdjęć, bogatsi o nowe doświadczenia.

warsztaty fotograficzne w plenerze

Dyplom ukończenia warsztatów

Po zakończniu szkolenia otrzymasz dyplom. To bardzo ważny dokument przy ubieganiu się o różnego rodzaju dofinansowania. Agencja Foto Oko jest bowiem instytucją szkoleniową wpisaną do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr: 2.22/00090/2016. Dyplom będzie w formie elektronicznej w pliku PDF do wydruku.
Na dyplomie jest informacja o rodzaju, zakresie kursu, imię i nazwisko oraz PESEL uczesnika, miejscowość, data, podpis i pieczątka firmowa, nr instytucji szkoleniowej.

dyplom ukończenia kursu fotografii ślubnej

O prowadzącym

Szymon Zduńczyk - absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi kierunku fotografia i Politechniki Gdańskiej. Od 2004 roku właściciel AGENCJI FOTO OKO i fotograf zawodowy. Jest wydawcą kursów fotografii wideo oraz prowadzi szkolenia fotograficzne online. Od 2013 roku założyciel Akademii Foto Oko, internetowej szkoły fotografii.

Szymon Zduńczyk
Nagrody i wyróżnienia to: II nagroda exequo w XII Ogólnopolskim Konkursie Fotografii PORTRET w Trzciance w 2007 roku, Certificate of Achievement Honorable Mention - International Photography Awards, Los Angeles w 2003 roku, II nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym Oblicza Ludzi w Otwocku, I nagroda - IV Krajowy Konkurs Fotograficzny Przystanek Woodstock, Żary 2002, wiecej...

dyplom wyróznienie w konkursie ND Awards
Wyróżnienie w konkursie ND Awards 2014

Co jeszcze dostanę?

Bonus wideo 1.

wartości 160zł /odzielnie ten kurs sprzedajemy tutaj /
Kurs fotografii pejzażowej Karola Nienartowicza
Jak uchwycić niezwykłe sytuacje?
Czas trwania: 8h

Bonus wideo 2.

wartości 106zł /odzielnie ten kurs sprzedajemy tutaj /
Myśleć fotograficznie
Czas nagrania: 3h

jak kadrować zdjęcia, kompozycja w fotografii

Bonus wideo 3.

wartości 73zł
5 PIORUNUJĄCYCH TECHNIK FOTOGRAFICZNYCH
Jak uchwycić niezwykłe sytuacje?
Czas trwania: 2h 30 min.
Tematy: Burza, ogień, pod wodą, mgła, gwiazdy.

kurs fotografii wideo jak uchwycić ciekawe sytuacje

Bonus 4. e-book

wartości 18zł
Sekrety motywacji w fotografii
E-book Sekrety motywacji w fotografii Anna Maria Fardella Kiedy przeczytałem tego e-booka zachwyciłem się jego prostotą, zwięzłością i trafością. Nie widziałem jeszcze e-booka motywacyjnego z fotografii! Autorka Anna Maria Fardella jest specjalistką od pomagania w odnajdywaniu właściwych dróg, jest kompasem dla ludzi. Ten 24. stronicowy e-book należy wydrukować i na nim sporządzać notatki. Jest w nim wszystko czego potrzebuje początkujący i średnio zaawansowany fotograf aby nie przespać swojego fotograficznego życia i pójść właściwą drogą. Polecam Sekrety motywacji w fotografii aby chciało Ci się fotografować tak jak się czasem nie chce.

Opinie

Wiecej opinii...

Do końca zapisów pozostało...

Obejrzyj, jak było ostatnio...

Ważne informacje

1. Jest możliwość przemieszczania się moim samochodem, w którym są 4. wolne, nieodpłatne miejsca oraz samochodami uczestników. Wystarczy, że jeden lub dwóch uczestników przybędzie pojazdami i wszyscy plenerowicze mogą podróżować wspólnie po uzgodnieniu kosztów. Zabieram bezpłatnie uczestników z głównej trasy Gdańsk - Gdynia. Inne trasy są odpłatne i wyceniane osobno drogą telefoniczną.

2. Mamy zaplanowane dwa wschody i jeden zachód Słońca, więc szanse na ciekawe światło są duże. W razie deszczu zamienimy plenery na kurs opracowania zdjęć.

3. Nocelgi należy rezerwować we własnym zakresie. Do dyspozycji jest ogromna baza noclegowa od hosteli za 35zł za nocleg do apartamentów w 5-gwiazdkowych hotelach. Plener jest poza sezonem i rezerwacja miejsc nie nastręcza większych problemów.

Zapisy

Wybierz dogodną opcję dla siebie.

STANDARD
Oszczędzasz
357zł
Zapisz mnie

PS W sumie masz do dyspozycji 14. godzin zajęć i 13 godzin materiałów wideo oraz 24. stronicowego esencjonalnego e-booka.

PPS Wszystkie bonusy otrzymasz zaraz po opłaceniu szkolenia i możesz przez to odpowiednio przygotować się do pełnego wykorzystania wiedzy podczas warsztatów.

Do zobaczenia na plenerze!

Szymon Zduńczyk
Agencja Foto Oko
Ul. Porębskiego 68/7
80-180 Gdańsk

Dlaczego warto wybrać się na plenerowe warsztaty fotograficzne?

Żyjemy w biegu. Poranek to najczęściej szybkie śniadanie, toaleta poranna, chwila poszukiwania czegoś do ubrania i wyjście do pracy. Wracamy zmęczeni, a trzeba zrobić obiad, ogarnąć mieszkanie i odhaczyć, chociaż kilka punktów z naszej listy rzeczy do zrobienia. Jeśli nie wpiszemy w kalendarz spotkania sami ze sobą to prawdopodobieństwo, że znajdziemy na nie czas jest wyjątkowo małe. Podobnie jest z pasją. Powinniśmy poświęcać więcej uwagi rzeczom, które lubimy, jednak ustępują one pierwszeństwa sprawom pilnym, ważnym do wykonania.

Fotograficzny rozwój

jest jedną z tych specyficznych pasji, na które trzeba poświęcić wyjątkowy czas. Od znaczków i monet (które swoją drogą także bywają fascynujące) różni się tym, że trzeba mieć odpowiednie warunki do fotografowania. Złapać odpowiednie światło, miejsce, nastrój... Z pomocą przychodzą

Warsztaty fotograficzne plenerowe Perły Trójmiasta

podczas których można uczyć się fotografii, poznawać sprawdzone techniki fotograficzne i zmienić myślenie, na bardziej artystyczne. Rezerwujemy sobie czas na rozwijanie pasji. Będziemy to robić w pięknych miejscach północnej Polski – Gdańsku, Sopocie i Gdyni. W każdym z tych miast zostało specjalnie wyselekcjonowane miejsce, które spełnia oczekiwania żądnych pięknych widoków fotografów.

Plener fotografii - Trójmiasto

to miejsca, które zachwycają różnorodnością i przyciągają jak magnes fotografów nie tylko w Polski, ale też ze świata. Podczas tego wydarzenia przeżyjemy razem: -zachód słońca na urokliwej, jednej z najładniejszych trójmiejskich plaż w Górkach Zachodnich, -wschód słońca w malowniczej Gdyni Orłowie, -nauka fotografii w najpiękniejszym ogrodzie gdańskim: Parku Oliwskim, - fotografowanie architektury nocnej w Sopocie, mieście, gdzie nowoczesna architektura przeplata się z zabytkowymi werandami - nocna fotografia na klifie w Orłowie — jednym z najpiękniejszych miejsc w Polsce - wschód słońca przy tajemniczej gdyńskiej torpedownii - opanowanie kompozycji na terenie modnego gdyńskiego Skweru Kościuszki. W tym roku doszła wyjątkowa atrakcja: rejs statkiem na Hel.

Plenerowe warsztaty fotograficzne

są kumulacją wszystkiego, o czym marzy każdy miłośnik fotografii: Plan został ułożony tak, by znalazło się w nim wszystko: piękne miejsca warte sfotografowania o najlepszych możliwych porach dnia, spędzanie czasu i poznawanie nowych ludzi, z którymi dzielimy fotograficzną pasję i fotograficzny rozwój. Podczas warsztatów fotograficznych opanujemy takie tematy, jak

Pejzaż, kompozycja, światło i myślenie fotograficzne.

Pod okiem profesjonalisty dowiemy się jak pożegnać banalne zdjęcia krajobrazowe i komponować zachwycające fotografie. Architektura nocna nie będzie już dla nas problemem. Nocą budynki są często pięknie oświetlone i wyglądają zdecydowanie bardziej spektakularnie niż fotografowane za dnia. Nawet w najpiękniejszym miejscu można zrobić słabe zdjęcia, jeśli nie zna się podstawowych zasad kompozycji i operowania światłem. Warsztaty fotograficzne zapewniają jednak podszkolenie w tych tematach, co zaowocuje wspaniałymi kadrami z samego pleneru. Jak wiadomo najlepiej uczyć się poprzez praktykę.

Trójmiejski plener fotograficzny

jest tak skonstruowany, że opiera się przede wszystkim na fotografowaniu. Nie będzie żadnej nauki z książek, tylko praktyczna wiedza przekazana od prowadzącego, który na bieżąco koryguje błędy i motywuje do kolejnych fotograficznych postępów. Poznając innych pasjonatów fotografii będziemy mogli poznać inne spojrzenie pozostałych uczestników na ten sam fotografowany motyw. Pozwoli nam to rozszerzyć horyzonty i opuścić fotograficzny marazm, który blokuje nam rozwój naszej pasji. Wspólne spędzanie czasu wśród ludzi, z którymi mamy wspólne zainteresowania pomaga w nawiązywaniu znajomości, daje wysokie prawdopodobieństwo, że będziemy czuli się na tym

stacjonarnym szkoleniu fotograficznym

swobodnie, ponieważ człowiek jest tak skonstruowany, że dobrze czuje się w towarzystwie ludzi podobnych do niego samego. Taka forma warsztatów to także możliwość do wymiany doświadczeń, poglądów i informacji na temat nowości, także technicznych, w fotograficznym świecie.

Plener warsztaty fotografii Gdańsk Gdynia Sopot - Trójmiasto

otworzy przed nami nowe możliwości. Czas to jedna z najcenniejszych rzeczy, jakie posiadamy. Nie da się go powielić ani uzyskać tego, który się utraci. Czas spędzony na nauce fotografii podczas

warsztatów fotograficznych w Trójmieście

zaowocuje lepszymi kadrami, nowymi znajomościami, poszerzeniem wiedzy fotograficznej, podniesieniem umiejętności związanych z fotografowaniem i odpoczynkiem od codziennej gonitwy, przytłaczającego poczucia braku czasu na swoje pasje i marzenia.