KLIENT: Wytwórnia Wędlin Władysław Kummer, ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe wędlin do kalendarza, PRODUKCJA: Inventivmedia, fot. Szymon Zduńczyk
TAJEMNICE SUKCESU FOTOGRAFA 2.0
Jak zacząć? Sprzęt, marketing, sprzedaż, psychologia, urzędy
Poznaj najlepszy model zarabiania
na fotografii, do której dochodziłem przez 8. lat i która dałą mi
w 4. kolejnych latach wzrost przychodów o 283%. Kompleksowe szkolenie biznesowe dla fotografa. Kurs online z omówieniem nadesłanych zdjęć.
Czas nagrania wideo: 29 godzin i 35 minut
Rozpoczęcie kursu: cały rok
Format: MP4. System: Windows, Mac, Linux
Rozdzielczość obrazu: 1280x720 px
Stopień aktualności: 80 %
Wydanie drugie uzupełnione w 2017
Dyplom ukończenia: Tak
Nośnik: pliki do pobrania
Stopień trudności:
Diagram przychodów Szymona Zduńczyka w okresie 5 lat i 3 miesięcy z uwzględnieniem zastosowanej metody. Podświetlony na czerwono obszar to koniec roku i schładzanie rozwoju
mające na celu uniknięcie przekroczenia progu VAT.
Czego konkretnie się nauczysz?
Od czego zacząć swoją przygodę z fotografią komercyjną aby Twój zapał nie został brutalnie ostudzony przez życie. Za "moich czasów" takie szkolenia nie były dostępne i każdy musiał zdobywać wiedzę przez własne doświadczenia. Można to porównać do przejścia żołnierza piechoty przez pole minowe. Wielu nie dotarło do obranego celu. Ja chcę Cie bezpiecznie przeprowadzić przez rozminowane pole. Uwierz weteranowi!
Jak się reklamować skutecznie. Nie sztuką jest "przepalenie" budżetu wydając ciężko zarobione pieniądze na bezsensowne formy reklamy. Wydałem już co najmniej 70 tysięcy na reklamę z własnej kieszeni. Wiesz jakie to smutne i demotywujące jak Twoje pieniądze topnieją z minuty na minutę, a efektu nie widać. Poradzę Ci jakie reklamy są skuteczne i gdzie jest wąskie gardło w marketingu prawie każdego fotografa.
Jak sprzedawać swoje usługi aby osiągnąć zysk. Jak powinna wyglądać oferta i cennik? Jak wielokrotnie zwiększyć szansę na zamówienie? Przyznaj się: wysyłasz ofertę klientowi i czekasz aż odpowie? Jeśli tak ma wyglądać u Ciebie sprzedaż, to odliczaj dni do bankructwa. Wybacz mi za te ostre słowa, ale taka jest prawda.
KLIENT: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Galeon ZLECENIE: Zdjęcia łodzi motorowych GALIA PRODUKCJA: PARAGRAFF, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk
Jak ustawić swoje myślenie na właściwe prowadzenie biznesu fotograficznego. Cały problem leży w myśleniu o pieniądzach, zarabianiu, roli fotografa w kontakcie z dużą firmą, ogólnie rzecz biorąc zaradności, przedsiębiorczości. W Polsce świadomość przesiębiorcza stoi na niskim poziomie. Szkoły, począwszy od podstawowej produkują niemal ludzi-robotów do zajęcia stanowiska w korporacji. Nie twierdzę, że praca w korporacji jest zła, ale bardzo często ludzie są tam nieszczęśliwi, bo nie robią tego, co im w duszy gra. Brakuje programu edukacyjnego dającego możliwości bycia przedsiębiorcą lub nawet nastawiającego na tworzenia miejsc pracy. Dlatego wiele osób jest bezrobotnych, bo są nastawieni na to, że ktoś im da pracę.
Ja naprawdę nie chcę wrócić na etat!
Chcesz realizować swój wielki plan życiowy: zarabiać na fotografii? Nie chcesz jednak wiecznie biedować i wiązać końca z końcem narażając się na utratę swoich bliskich lub ciągłe konflikty? Nie chcesz żyć w nieustannym strachu? Nie chcesz ciągłych koszmarów nocnych, kiedy śnisz, że wydajesz książki w bibliotece? Chcesz w końcu czerpać zyski ze swojej pracy, a nie tylko satysfakcję? Przestałeś już mówić słowa, które są przedsionkiem bankructwa: "- Ja wszystko wiem, ja to wiem..." Przeczytaj na początku tę historię pod spodem. Jest ona w 100% prawdziwa...
Spowiedź fotografa zawodowego
Opowiem Ci historię o młodym chłopaku, który rozczarowany swoim wyuczonym zawodem inżyniera postanowił realizować swoją pasję.
Kiedy skończył studia inżynierskie zaczął pracę jako monter instalacji. Nie było pracy dla początkującego absolwenta politechniki. Był kryzys.
3,95zł netto na rękę.
Większość rekrutowanych rozeszła się gdy usłyszała jaka jest stawka. O ironio losu! Przyjmował go do pracy kolega ze studiów, który jak później się okazało nie zrobił jeszcze w tym czasie dyplomu.
„Koledzy” z pracy nie lubili go, bo miał wyższe wykształcenie i zawsze miał pod górkę.
Żaden jednak z nich nie podjął próby stanięcia w zawody na jak najszybsze położenie przewodu na ścianie.
Z nerwów popsuł sobie zdrowie i u lekarza na badaniach pierwszy raz zobaczył swój chory żołądek od środka na monitorze.
Budowa się skończyła. Rozpoczął pracę w stoczni.
Wstawał o 4. nad ranem i pokonywał trasę do pracy w zatłoczonym tramwaju wypełnionym stoczniowcami. Tramwaj zalatywał potem i gorzałą.
Na stoczni o wschodzie słońca w radiowęźle rozbrzmiewały walce wiedeńskie i operetki.
Pracował zawsze na czarno, bez ubezpieczenia. Nie było innego wyjścia. Co parę dni przyjeżdżała karetka do stoczni.
Gdy ta praca się skończyła, zatrudnił się jako kopacz rowów pod oświetlenie uliczne nad brzegiem morza. Jako nieliczny zostawał w pracy podczas sztormu przy -20 stopniach Celsjusza.
Gdy i to się skończyło, zaczął intensywnie poszukiwać inżynierskiej pracy. I w końcu udało się. Firma oświetleniowa.
Hurrra! Umowa o pracę! 1000zł na rękę...
Trafił do działu handlowo-technicznego. Codziennie dojeżdżał do pracy rowerem kilkanaście kilometrów.
Szef mówił tak: pracujesz 8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu. Ale jeśli chcesz, możesz zostawać dłużej, tj. 10 godzin dziennie, w soboty możesz popracować do 13, a po godzinach będziemy robić próby oświetlenia, iluminacji budynków.
Był młody i dyspozycyjny, i pracował według zaleceń szefa: ile się da.
W tym czasie pierwszy raz przeżył napad szału szefa. Chodziło o organizację pracy. Nie była to jego wina – pracował zaledwie tydzień. Nie mniej odebrał obelgi i nasłuchał się niecenzuralnych słów wściekłego prezesa.
Potem symfonie ch... i k... rozbrzmiewały co parę dni.
Nie przejmował się tym – przecież to pierwsza praca dla prawdziwego inżyniera.
Po miesiącu dostał wypowiedzenie.
W międzyczasie zainteresował się fotografią i zaczął każdy wolny czas spędzać w ciemni należącej do organizacji studenckiej. Początki były trudne ale szybko robił postępy, aż przejął stery w tej organizacji.
Było tam cenne archiwum fotograficzne. Dostał propozycję opracowana tego archiwum.
Wtedy musiał podjął życiową decyzję: albo archiwum, albo praca inżyniera.
Wybrał archiwum.
Pożegnał się tym sposobem w jeden wieczór ze swoim wyuczonym zawodem i 10. latami nauki.
Archiwum było ciekawsze, bliższe jego zainteresowań.
W międzyczasie otrzymał potwierdzenie słuszności jego decyzji: druga nagroda w ogólnopolskim konkursie fotograficznym. Przeczytał o sobie w czasopiśmie fotograficznym i dostał pierwsze pieniądze za to drugie miejsce.
Był szczęśliwy.
Zaczął pracować nad fotografią jak szalony. Posypały się kolejne nagrody, a znajomi opowiadali, że widzieli jego zdjęcia w telewizji.
Miał w tym czasie jedno skryte marzenie: zacząć zarabiać z fotografii.
Z zazdrością patrzył na starszych kolegów, którzy „robili” zlecenia. Fotografować i jeszcze brać za to pieniądze! To ideał.
Robić to, co się lubi i jeszcze z tego żyć...
Od samego początku pomagał innym początkującym fotografom opanować warsztat. Organizował plenery fotograficzne, kursy podstaw fotografii, wystawy.
Rzucił się w wir pracy. Nie wychodził z ciemni fotograficznej. Wiele osób wiedziało, że on w tej ciemni mieszka! Ciemnia stała się jego mieszkaniem.
W tym czasie zaczął pracę na politechnice przy wystawach, później przy obsłudze technicznej, filmowaniu i montowaniu filmów wideo.
Pewnego dnia nadarzyła się niezwykła okazja. Znajomy fotograf, który już pracował zawodowo, zapytał, czy nie mógłby go zastąpić podczas fotografowaniu ślubu.
Było to mikroskopijne zlecenie. Chodziło o pozowane, stylizowane zdjęcia ślubne w muzeach. Pan młody był pracownikiem muzeum.
Wziął i zrealizował to zlecenie. I od tego się zaczęło.
To był punkt kulminacyjny.
Uwierzył w siebie i zaczął organizować sobie zlecenia fotograficzne. Zlecenia wpadały jedno po drugim. W tym czasie zdjęcia ślubne, to była para młoda na tle biblioteczki. Konkurencja była słaba i jego terminarze wypełniały się zamówieniami.
Teraz był najszczęśliwszym człowiekiem na świecie. Spełniło się jego marzenie.
Zaczął żyć z fotografii.
Happy end...
Zastanawiasz się zapewne, kim jest ten człowiek i czy to jest koniec tej historii?
Przejrzałeś mnie. To moja historia. To ja jestem tym młodym człowiekiem. Ale to nie jest koniec.
Posłuchaj dalej.
Po zleceniach ślubnych pojawiły się zamówienia na zdjęcia reklamowe. Swoją działalność nazwałem Agencją Foto Oko.
Chciałem się dalej rozwijać. Kiedyś wybrałem się do Łodzi na festiwal fotograficzny. Na zbiorowej wystawie ujrzałem zdjęcia z różnych szkół fotograficznych, także ze słynnej Szkoły Filmowej w Łodzi.
Byłem zaskoczony... słabym poziomem tych zdjęć.
Pomyślałem: jeśli takie zdjęcia robią studenci słynnej „Filmówki”, to dlaczego mnie tam jeszcze nie ma?
Rok później zdałem egzamin do dwóch najlepszych uczelni fotograficznych w Polsce: Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu i Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. /Teraz wiesz, czemu używam nazwy Szkoła Filmowa./
Tej drugiej nie brałem nawet pod uwagę, ale egzaminy był dzień po dniu i dla pewności zdawałem do dwóch uczelni.
Poszedłem po rozum do głowy i wybrałem „Filmowkę”. Jeden z profesorów nalegał, żeby nie mówić Filmówka, bo się kojarzy z tirówką, ale wyjątkowo stosuje tę potoczną nazwę.
Długo by opowiadać co mnie tam spotkało. Kawałek ciekawego fragmentu życia. Były upadki i wzloty.
Bodaj po pierwszym roku wyrzucono mnie ze studiów.
Nie istniałem.
Jeden z profesorów nie zjawił się na egzaminie i wyznaczył inny termin, na którym ja nie mogłem się zjawić, bo miałem ślub i zlecenia. Później nie było już terminów.
Poszedłem do dziekana wydziału operatorskiego i pokazałem mu zdjęcia. Przypadły mu do gustu. Po tym spytałem czy nie szkoda wyrzucić takiego studenta. Profesor chwycił za telefon i zadzwonił do szefa studium fotografii u którego nie udało mi się wydębić dodatkowego terminu:
- Panie kierowniku proszę o dodatkowy termin.
Usłyszałem w słuchawce odmowę kierownika. Na co dziekan:
- Proszę wykonać bez dyskusji.
I rozłączył się.
Dziękuję Panie Dziekanie!
Skończyłem Szkołę Filmową ze średnią ponad 5,3 pobierając w międzyczasie stypendium naukowe.
Moje zarobki ustabilizowały się. Pracowałem dużo ale nie mogłem narzekać na pieniądze.
Na jeden z kursów fotograficznych, który prowadziłem przyszła pewna urocza dziewczyna, która szybko stała się moją sympatią, narzeczoną i żoną. Potem pojawiło się pierwsze dziecko: Franek, za jakiś czas drugie: Olga. Trochę później Bruno.
Myślałem, że wszystko już wiem. Wiem jak się reklamować. Wiem jak prowadzić rozmowy biznesowe. Wiem jak się wyceniać. Wiem jak podpisywać umowy. Wiem w jakim kierunku ma pójść moja firma.
Wiem, wiem, wiem, wiem, wiem...
Prawda była jednak bardzo smutna.
Tak naprawdę guzik wiedziałem.
Gdy się przyglądam wynikom finansowym z tamtego czasu wiem, że jeszcze mało wiedziałem.
Cały czas, niemal od początku organizowałem szkolenia fotograficzne. Konkurencja było spora. Cała masa stacjonarnych kursów fotograficznych. Nie były to łatwe pieniądze.
Potem przyszedł kryzys i moje słupki poszybowały w dół. Znalazłem się na skraju bankructwa. Drastycznie spadła ilość zleceń ślubnych. Klienci korporacyjni wstrzymywali inwestycje. Na niektóre płatności musiałem czekać ponad rok czasu. Na kursy stacjonarne nie było już tyle chętnych.
Znalazłem się na samym dnie.
Byłem totalnie załamany...
Teraz wiem, że przestałem się rozwijać i robiłem tak jak inni. A inni robili tak: zakładali strony internetowe, zamawiali reklamę w lokalnym portalu i oferowali ceny niże od konkurencji. Oto cała strategia! O zgrozo! Wiele fotografów działa tak do dziś ale ich dni są policzone.
Będąc na dnie nie można zejść niżej. Zadałem sobie pytanie: a może czegoś nie wiesz? Zacząłem masowo uczyć się biznesu fotograficznego. Książki, szkolenia online, networkingi.
W międzyczasie wyrzucono mnie z pracy na politechnice.
Założyłem działalność gospodarczą.
Zaczęły pojawiać się pierwsze efekty samokształcenia, ale bardzo, bardzo powoli. Doszło do tego, że po głupim błędzie, stanąłem na skraju nędzy. Oczywiście ja i moja rodzina miała co jeść, ale moje zarobki przez 3. miesiące spadły do 1000 złotych...
Myślałem nawet o zrezygnowaniu z biznesu fotograficznego. Wymyśliłem, czym będę się zajmować: założę agencję nieruchomości. Wymyśliłem biznesplan. Już chciałem go realizować.
Bóg mnie wysłuchał i nowy biznes spalił na panewce na starcie.
Cały czas chłonąłem wiedzę. Wszystkie pieniądze wydawałem na szkolenia. Zero wydatków na rozrywkę. Cały wolny czas poświęcałem na uczenie się. Chyba wiesz co to oznacza dla relacji rodzinnych... Okazało się to jednak najlepszą inwestycją w życiu!
Moje słupki finansowe drgnęły.
Otworzyłem Akademię Foto Oko – studium fotografii online. Tworzyłem coraz więcej kursów wideo. Postawiłem na tworzenie treści. Poza tym realizowałem coraz mniej zleceń fotograficznych ale za za lepsze pieniądze. Podniosłem znacząco stawki i nadal wychodziłem na swoje.
Słupki pikowały ostro w górę. Zacząłem zatrudniać pracowników. Uruchomiłem Akademię Foto Oko PRO – wersję szkoły dla fotografów, którzy chcą zarabiać. Moi studenci zaczęli odnosić sukcesy, zaczęli robić fantastyczne zdjęcia.
W międzyczasie urodziło się moje trzecie dziecko: Bruno. Byłem szczęśliwy.
Moje relacje domowe zaczęły się poprawiać. W wakacje zabrałem swojego synka Franka na miesięczne turnee po Polsce. Prowadziłem warsztaty fotograficzne. Franek więcej zobaczył w tym czasie, niż ja przez pół mojego życia.
Podczas jednego z wyjazdów oderwałem się na chwilę od wiru pracy i zastanawiałem się, co tak naprawdę sprawiło, że moje wyniki finansowe zaczęły w końcu przybierać krzywą ostro wznoszącą się.
Wnioski zaskoczyły mnie.
Zacząłem tę wiedzę porządkować, systematyzować i nagrywać na spotkaniach online w Akademii Foto Oko PRO.
Powstał z tego cały system, strategia, kompleksowe szkolenie z biznesu fotograficznego. Całą wiedzę przelałem na wideo. Nie zostawiłem nic dla siebie.
Po tylu latach w końcu obrałem właściwy kierunek działania mojej firmy. Odsiałem najważniejsze zagadnienia ze śmieci, w których do niedawna się poruszałem. Doznałem olśnienia i wszystko zawarłem w nagraniach wideo.
Chciałbym Ci teraz zadać pytania.
Czy Ty również:
- Robisz dobre zdjęcia ale kompletnie nie wiesz jak zacząć sprzedawać swoją wiedzę.
- Skończyłeś nawet szkołę fotograficzną, ale w tej szkole nikt lub prawie nikt z nauczycieli nie był praktykiem i nie wiedział jak żyć z fotografii.
- Dostałeś dotację i rozpocząłeś swoją wymarzoną pracę fotografa na swoim.
- Pracujesz od lat w fotografii ale Twoje wyniki finansowe są mizerne.
Powiedz mi:
- Jak długo jeszcze będziesz myśleć o zrealizowaniu swoich marzeń, jak długo jesteś w stanie wykonywać monotonne czynności w swojej dotychczasowej pracy?
- Dlaczego nie realizujesz się w zawodzie, do którego zostałeś powołany? Co z Twoją skończoną szkołą fotograficzną? Czy nie szkoda Ci poświęconego czasu?
- Porzuciłeś swój dotychczasowy zawód, wziąłeś dotacje lub dofinansowanie i założyłeś własną firmę. Czy wiesz, ile masz średnio procent na przeżycie drugiego roku działalności?
- Utrzymujesz się z fotografii, ale spójrzmy prawdzie w oczy. Ledwo zarabiasz na koszty. Czy nie szkoda Ci życia i zdrowia na taką wegetację?
Czy nie lepiej zamiast ciągle nerwowej atmosfery w domu i nieprzespanych nocy z powodu myślenia o jutrze, robić biznes fotograficzny właściwie i cieszyć się życiem i rodziną?
Przez lata słyszę zawsze to samo: rób dobre zdjęcia, załóż stronę internetową, a klienci sami przyjdą, bo nie ma jak poczta pantoflowa.
Cóż za bzdura! Równie dobrze możesz założyć lodziarnię 100 kilometrów od miasta w szczerym polu. Już wiesz ilu będziesz mieć klientów. A przecież sieciowe lodziarnie wynajmują lokale w centrach handlowych, płacąc po kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie za czynsz.
Czy Ty masz działać również jak te sieciowe lodziarnie? Niekoniecznie. Duże firmy wiedzą co się opłaca, a co nie. A czy Ty też to wiesz?
Ja wiem sporo.
I chcę się z Tobą tą wiedzą podzielić.
Czy wiesz w ogóle jak zacząć, co po kolei należy zrobić? Jak uniknąć przykrych i demotywujących pomyłek na samym starcie? W jaki sprzęt się zaopatrzyć?
Czy wiesz jak sporządzić ofertę, jak zdobyć pierwszego klienta? Jak z nim rozmawiać, jak uniknąć problemów z płatnościami? Jak odzyskać swoje pieniądze?
Czy wiesz jak wygląda teraz nowoczesny marketing? Czy wiesz gdzie się reklamować? Jakie są zyski z różnych rodzajów reklam? Jak tworzyć właściwe reklamy?
Jak być w porządku z wszystkimi urzędami? Jak uniknąć kary z urzędu skarbowego gdy coś przeskrobałeś? Jak zminimalizować koszty działalności gospodarczej?
Czy masz jakiś masz pomysł na działanie Twojej firmy? Jakie masz nastawienie Twojego umysłu do pieniędzy? Co jest najważniejsze w biznesie fotograficznym? Jakimi atutami dysponujesz, o których nie mogą pomarzyć firmy produkcyjne?
Chciałbym usłyszeć od Ciebie:
- Chcę uniknąć drogi przez mękę w dochodzeniu do godziwych zarobków.
- Nie chcę popełniać błędów i wydawać fortunę, wyrzucać pieniędzy w błoto na niewłaściwą reklamę lub sprzęt.
- Chcę obrać właściwy kierunek mojego biznesu fotograficznego, od razu dojść do sedna sprawy, o którym milczą nieliczni wtajemniczeni.
- Nie chcę ryzykować swoim majątkiem, nie chcę popaść w długi i okryć się hańbą przed swoimi znajomymi a przede wszystkim rodziną.
- Chcę mieć podane na srebrnej tacy kompendium wiedzy o biznesie fotograficznym z licznymi instruktażami, gdzie wyjaśnione jest krok po kroku kolejne działania.
- Nie chcę dochodzić do wszystkiego latami, a później stwierdzić tak jak Szymon Zduńczyk: „nic o biznesie fotograficznym nie wiedziałem...”
Błagam Cię! Nie bądź takim ignorantem i zarozumialcem jak ja kiedyś.
Ja byłem w gorszej sytuacji, bo w tamtych czasach wiedza nie była aż tak dostępna jak teraz. Żaden z kolegów nie chciał się dzielić swoimi tajnikami zawodowymi.
Ty masz komfortową sytuację. Postanowiłem odkryć karty i podzielić się moim systemem, który nazwałem TAJEMNICE SUKCESU FOTOGRAFA 2.0.
Dlaczego 2.0?
Bo teraz nie jestem już ignorantem jak kiedyś. Ciągle się uczę i udoskonalam swój system.
Sporo fotografów pisze do mnie podania o pracę. Wiesz co mi się najbardziej rzuciło w oczy?
Masę zdolnych ludzi, którzy robią fantastyczne zdjęcia. Czy coś jeszcze? Tak.
To mnie poraziło.
Wiele z nich wzięło dotację z urzędu pracy i po roku zamknęli swoją działalność.
To smutne.
Ja nie brałem dotacji i dofinansowania...
Wiem, że udostępniając te tajne techniki narażę się wielu fotografom. Używając je możesz odnieść spektakularne sukcesy w dość krótkim czasie. Ale ta wiedza musi być uwolniona i jestem chyba pierwszym, który zdecyduje się na taki krok.
Znasz historię Prometeusza? Moją misją jest zmieniać świat na lepsze.
Co zawiera szkolenie TAJEMNICE SUKCESU FOTOGRAFA 2.0?
Jest to kompleksowe rozwiązanie dla osób, którzy myślą o zarabianiu na fotografii lub żyją już z fotografii.
To kilkanaście godzin filmów instruktażowych, które krok po kroku pokazują co należy zrobić.
Dział ZACZYNAMY jest dla początkujących. Zawarte tam wskazówki pozwolą Ci poprawnie stanąć na nogi bez przewracania się. Dowiesz się jak zacząć i jakie czynności wykonać po kolei.
W dziale SPRZĘT znajdziesz porady dotyczące technikaliów: zarówno sprzętu jak i systemów technicznych ułatwiających Twoje fotograficzne życie.
Najważniejszy dział: PSYCHOLOGIA. Jest tam zawarta wiedza dotycząca nawigacji Twoim fotograficznym okrętem. Bez tego będziesz dryfować po morzu, a Twoje działanie będzie przypadkowe.
Dział MARKETING zawiera nowe spojrzenie na reklamę w internecie jak również offline. Proponuję tam nowy rodzaj marketingu i rozprawiam się ze starym, nieefektywnym sposobem reklamowania się.
W dziale SPRZEDAŻ dowiesz się jak powinna wyglądać Twoja oferta i jak doprowadzić do sprzedaży Twoich usług. Trywialne stwierdzenie? Nie zupełnie...
W działach ROZWÓJ i URZĘDY przekażę Ci kilka ciekawych informacji o konkursach fotograficznych i optymalizacji podatkowej Twojego biznesu.
To szkolenie może się stać Twoim ubezpieczeniem na życie, kiedy pędzisz ze swoim biznesem z dużą prędkością.
Zobacz, kiedy wsiadasz do samochodu masz ze sobą ubezpieczenie. To ubezpieczenie jest wręcz obowiązkowe. Dlaczego nie ubezpieczyć swojego biznesu fotograficznego?
Prowadzenie firmy „na czuja” to wspinaczka wysokogórska bez liny zabezpieczającej. Każdy błąd może skończyć się tragicznie. Nie licz, że spadając w przepaść zatrzymasz się na jakiejś półce skalnej. Raczej tego nie przeżyjesz.
I nie jest to tylko przenośnia. Statystyki są bardzo smutne. Tylko kilka procent firm przetrwa pierwsze 3 lata.
Jeśli ta forma przekazywania ważnych informacji w postaci tego osobistego, emocjonalnego listu Ci przeszkadza, to naciśnij krzyżyk w prawym górnym rogu.
Jeśli sama forma stanowi dla Ciebie problem, to każda najmniejsza przeszkoda, każdy napotkany problem zatrzyma Cię i polegniesz.
Jeśli rozumiesz, że tak skonstruowana propozycja, jest szczerym i emocjonalnym apelem o niepopełnianie moich błędów i nie podążanie mojej drogi przez mękę, to zejdź na dół wybierz dogodną dla Ciebie opcję.
Polecam z całego serca, bo cena jest ułamkiem strat jakie poniosłem, nie korzystając z wiedzy jaka była na wyciągnięcie ręki.
Tak więc jeszcze raz: zejdź na dół, kliknij zapisz mnie i witaj na oceanie wiedzy!
FIRMA: SWAROVSKI ELEMENTS / Liechtenstein | ZLECENIE: Dokumentacja stoiska SWAROVSKI ELEMENTS na targach Amberif w Gdańsku
(CLIENT: SWAROVSKI ELEMENTS / Liechtenstein | Service: Photo documentation of fair booth SWAROVSKI ELEMENTS on Amberif in Gdansk, Poland)
Program szkolenia
Moduł 1.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 5 godzin 8 minut.
ZACZYNAMY
LEKCJA 1. System Sukces Fotografa 2.0 i lejek sprzedaży. 36 min. Schemat postępowania. Kolejność podejmowania wdrożeń. Idea działania systemu. Po tym materiale wideo będziesz wiedzieć jak zastosować tę wiedzę. Jest to swojego rodzaju spis treści i kierunkowskaz dla uczestnika szkolenia.
LEKCJA 2.Jak pozyskać pierwszego klienta. 1 godzina 26 minut. Kompleksowa strategia pozyskania pierwszego zleceniodawcy. Jak zbudować portfolio? Jak skonstruować ofertę? Jak wyceniać swoje usługi? Przykład cenika. Gdzie się reklamować? Najskuteczniejsze formy marketingu. Optymalizacja biznesu fotograficznego. Jest to niezwykle ważny materiał odpowiadający na pytania: Jak doprowadzić do pierwszego zamówienia zdjęć? Jak się cenić aby cena nie była wygórowana za moją jakość zdjęć? Jak nabrać rozpędu po zdobyciu pierwszego klienta? Pamiętam jak zdobyłem pierwsze zlecenie fotograficzne: zdjęcia ślubne. Później zlecenia przychodziły lawinowo. Ważne jest to pierwsze płatne fotografowanie.
LEKCJA 3.Jak założyć piękną stronę internetową bez umiejętności. 1 godzina 6 minut. Kompleksowy instruktaż założenia strony internetowej opartej na najpopularniejszym systemie dystrybucji treści w internecie. Gdzie szukać tanich i eleganckich szablonów? Jak skonfigurować szablon? Porady dotyczące zagadnień informatycznych.
LEKCJA 4.Squarespace - droga na skróty. 34 minuty. Alternatywna droga założenia estetycznej, prostej i pięknej witryny internetowej. Squarespace - wschodząca gwiazda w systemach dystrybucji treści. Analiza porównawcza z innymi systemami. Kalkulacja opłacalności w stosunku do darmowych systemów.
LEKCJA 5.Tworzenie logotypu. 20 minut. Jak w łatwy sposób stworzyć logotyp? Pomysł na branding bez wydawania pieniędzy. Kolejne etapy ulepszania strony wizualnej Twojego biznesu. Jest to instruktaż wykonania logotypu w Photoshopie. W materiale jest wiele ciekawych wskazówek, np. gdzie znaleść i jak zainstalować darmową, ciekawą czcionkę.
LEKCJA 6.Podstawy pozycjonowania. 30 minut. Jak wypozycjonowałem stronę z portfolio bez wydawania złotówki? Proste metody na windowanie strony internetowej bez znajomości kodu HTML. Pamiętaj: jeśli zlecisz pozycjonowanie na zewnątrz, to póki płacisz jesteś u góry. Jeśli nie płacisz lecisz w dół na łeb, na szyję w wynikach wyszukiwania i razem z tym Twój biznes. Są proste zasady pozycjonowania strony internetowej. Jeśli nie zrobisz tego Ty, zrobi to za Ciebie pozycjoner, a za to musisz zapłacić. Wprowadzone przez Ciebie zmiany, będą długotrwałe i niezależne od stróżki pieniędzy wyciekającej z Twojej kieszeni.
KLIENT: Secespol Sp. z o.o. / Nowy Dwór Gdański ZLECENIE: Zdjęcia wymienników ciepła do katalogu, na potrzeby targów. PRODUKCJA: Paragraff, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk
LEKCJA 7.Struktura katalogów. 16 minut. Jak poradzić sobie z katalogowaniem zdjęć podczas realizacji sesji zdjęciowej. Proste metody na ład w komputerze. Jak uniknąć pomyłek związanych z kolejnymi poprawkami wykonywanymi dla klienta? Są proste zasady dotyczące struktury katalogów komputerowych na dysku podczas realizacji zdjęć. Latami pracowałem na to aby teraz mieć ład i porządek i zawsze wiedzieć, gdzie, jakie i kiedy powędrowały zdjęcia. Nie jest to rozdmuchany program do zarządzania projektami, a jedynie garść porad jak mieś pod kontrolą pliki i katalogi ze zdjęciami.
LEKCJA 8.Możliwości zarabiania w fotografii. 20 min. Jakie są najpopularniejsze drogi w fotografii komercyjnej? Omówienie wad i zalet, ocena wymaganych umiejętności, konkurencji i stawek. Jeśli jesteś jeszcze młodą osobą, to zapewne zastanawiasz się jaki kierunek obrać w fotografii. Jak pogodzić zainteresowania z najbardziej porządanymi kierunkami w fotografii. W tym poradniku porównuję kilka najpopularniejszych metod zarabiania.
LEKCJA 9. Jak w 5. minut zwiększyć widoczność w wyszukiwarce. 16 min. Jak dosłownie w 5 minut za darmo zwiększyć widoczność Twojwj firmy w wynikach wyszukiwania. Prosty trik pokazany krok po kroku, zwiększa zdecydowanie szansę na pozyskanie klienta. Na początku lekceważyłem istnienie tego sposobu, a po wielu latach wprowadziłem to działanie, obowiązkowe dla fotografa zawodowego.
LEKCJA 10. Jak zdobyć pracę na etacie fotografa. 54 min. Jeśli nie własna działalność to co? Fotograf to nie elektryk. Elektryk jest potrzebny w każdym większym zakładzie pracy. Fotograf - niekoniecznie. Jednak w związku z pojawieniem się internetowych sklepów pojawiły się się stanowiska pracy dla fotografów. Sam zatrudniam pracowników i mam za sobą rekrutacje. Wiem jakie błędy popełniali odrzuceni kandydaci i jakie nie powinieneś popełnić Ty. W tym materiale dowiesz się jak wielokrotnie zwiększyć szansę na wygranie konkursu pod hasłem rekrutacja. Podkreślam: wielokrotnie. Wystarczy abyś nie robił głupot jak moi kandydaci i zastosował kilka prostych technik.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 4 godziny 51 minut.
SPRZĘT
LEKCJA 1.Kalibracja aparatu. 15 minut. Co to jest kalibracja aparatu i w jakich sytuacjach jest przydatna a w jakich bezużyteczna? Instruktaż pokazujący krok po kroku instalację i używanie kalibratora.
LEKCJA 2.Sprzęt, techniki nagrania i wystąpienia przed kamerą. 29 minut. Dlaczego wystąpienie przed kamerą i pokazanie swojej twarzy jest takie ważne? Kilka najpopularniejszych technik wystąpień przed kamerą bez żadnych umiejętności aktorskich. Technika z jednym i wieloma kamerami/aparatami. Jak się przygotować psychicznie?
LEKCJA 3.Jak w bezpieczny i tani sposób wyczyścić matrycę aparatu? 20 min. Najtańszy i najbezpieczniejszy sposób na czyszczenie matrycy cyfrowej. Analiza ekonomiczna zakupionego urządzenia.
LEKCJA 4.Jak szybko i tanio montować filmy wideo. 35 minut. Omówienie podstawowych funkcji i technik montażu za pomocą najtańszego programu komputerowego.
LEKCJA 5. Co mi daje usługa chata? 20 min. Kiedy instalować usługę chata? Jakie parametry potencjalnych klientów można określić za pomocą chata? Jakie funkcje są najważniejsze w chacie?
LEKCJA 6.Po co mi mapa kliknięć? 17 minut. W jaki sposób mapa kliknięć pomaga w budowaniu strony internetowej, która we właściwy sposób kieruje zachowaniami potencjalnych klientów?
LEKCJA 7.Tajniki komputerów. 41 minut. Jakie są problemy ze starzejącymi się komputerami? Czy modernizować starsze komputery? Co zrobić ze starszymi typem urządzeniami peryferyjnymi i oprogramowaniem? Programy pudełkowe vs abonamentowe - wady i zalety.
LEKCJA 8. Komputer fotografa. 20 min. Jakie parametry powinien mieć komputer fotografa? Jakie podzespoły wpływają na prędkość np. obróbki zdjęć? Co jest bezwartościowym wydatkiem?
LEKCJA 9.Jak dobrze sprzedać używany sprzęt na aukcjach? 20 min. Wielokrotnie sprawdzony sposób na sprzedaż 6. letniego sprzętu fotograficznego za 60% wartości zakupu. Jak skonstruować ofertę i co w niej umieścić aby klienci bili się o Twój używany sprzęt.
LEKCJA 10. 5 przekrętów foto sprzedawców. 1 godzina 14 minut. Jak dałem się oszukać: Studium przypadku złodzieja, który od kilku lat wodzi za nos polskie prawo. Jak wyczuwać i unikać takich ludzi. Jak bezpiecznie kupować sprzęt nawet jak masz firmę? Na jakie parametry zwracać uwagę? Zakup i procedura sprawdzania aparatu i obiektywu. Sposób na zakup używanego sprzętu. Jakie prawo Cię chroni? Na czym tak naprawdę zarabiają sklepy ze sprzętem fotograficznym?
LEKCJA 11. Jak sfotografować konferencję? 19 min. Jaki sprzęt jest niezbędny do fotografowani eventów. Jaka jest specyfika fotografowania konferencji. Jaki jest jej typowy przebieg? Wskazówki co do oświetlenia i odpowiedniego ustawienia się względem światła. Czego oczekuje klient od fotografa? Jak w barwny sposób opowiadać fotograficzną historię? Czy fotografować smutne miny ważnych gości? Obowiązkowe punkty w reportażu fotograficznym. Jakie są stałe momenty, w których uczestnicy wychodzą korzystnie? Stworzenie "ścianki" dla gości - wskazówki techniczne przy wykonywaniu tego typu zdjęć.
LEKCJA 12. Monitor dla fotografa. 27 min. Omówienie zagadnienia techniki i parametrów monitorów. Przykłady moich 2. monitorów taniego i droższego. Omówienie wad i zalet obu wyświetlaczy. Za co się tak naprawdę płaci? Jaki są minimalne wymagania co do monitora dla fotografa? Wskazanie konkretnych, sprawdzonych przeze mnie modeli monitorów z najlepszym stosunkiem jakość do ceny. Krótka i konkretna porada, bez wdawania się w techniczne sformułowania i mało przydatne informacje.
LEKCJA 13. Darmowy program do montażu filmów HD. 15 min. Jakiego programu używać do okazyjnych, prostych montażów filmów w HD? Omówienie podstawowych funkcji programu do obróbki wideo. Uwaga! To nie jest Movie Maker z Windowsa, tylko mało popularny ale profesjonalny program, który polecił mi zawodowy filmowiec. Ja o tym programie nie miałem pojęcia, choć z montażem filmów zaczynałem jeszcze w erze rozdzielczości SD.
KLIENT: Ars Vinum, ZLECENIE: Zdjęcia win, do sklepu internetowego, PRODUKCJA: Agencja Foto Oko
Moduł 3.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 4 godziny 24 minuty.
MARKETING
LEKCJA 1.Wprowadzenie do Google Analitycs. 28 minut. Co to jest GA i do czego służy? Podstawowe funkcje i techniki mierzenia efektywności stron internetowych. Jak zintegrować GA ze swoją stroną i co mierzyć?
LEKCJA 2.Pozycjonowanie witryny za pomocą wideo. 17 minut. Dlaczego wideo, a nie tekst pozycjonuje się dużo lepiej? Jak opisywać materiały wideo aby się najlepiej pozycjonowały. Omówienie wszystkich pozycji w filmie na Youtube w aspekcie pozycjonowania. Prosta technika pozwalająca umieszczenie linków w filmie bezpośrednio do Twojej strony.
LEKCJA 3.Metody pozyskiwania opinii. 23 minuty. Jak drastycznie podnieść swoją wiarygodność w internecie. Jak zdobyć referencje od firmy? Jak pozyskać opinię klienta nagraną na wideo. Jak w legalny i etyczny sposób pozyskiwać inne rodzaje komentarzy?
LEKCJA 4.Reklamy na Facebooku - podstawy. 47 minut. Zakładanie kampanii na Facebooku. Jakie reklamy są właściwe dla fotografa? Jakie akcje są najlepiej klikalne? Jak optymalizować kampanie? Jak targetować reklamy aby uzyskać największy zwrot z inwestycji?
LEKCJA 5.Strona lądowania + systemy mailigowe. 31 minut. Co to jest strona lądowania? Jak powinna wyglądać landing page? Po co mi system mailingowy? Porównanie różnych systemów - wady i zalety wielokrotnych autoresponderów. Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu takiej usługi?
LEKCJA 6.Stary i nowy marketing. 16 minut. Jak wyglądał marketing jeszcze do niedawna? Nowoczesny system marketingowy. Co robią giganci i co Ty musisz wdrożyć?
Fot. Szymon Zduńczyk
LEKCJA 7.Właściwe zlecanie masowych mailingów. 20 min. Jak zamawiać masowe mailingi na portalach? Jak nie popełniać błędów i ustrzec się wyrzucenia pieniędzy w błoto? Co reklamować aby potencjalni klienci klikali w mail?
LEKCJA 8.Przygotowanie kampanii banerowej. 28 minut. Jak własnoręcznie, poprawnie przygotować baner internetowy i gdzie się reklamować? Alternatywa dla adwords.
LEKCJA 9.Jak wydać ulotkę i nie wyrzucić pieniędzy w błoto? 21 minut. Co robi większość firm zlecających kolportaż ulotek, a czego Ty powinieneś strzec się jak ognia? Studium przypadku wzorcowo wykonanej ulotki do skrzynki pocztowej. Jak sprawić, aby zwykli ludzie zanieśli Twoją ulotkę do domu, a później przekazali ją rodzinie lub znajomym?
LEKCJA 10.Jak skutecznie pozyskiwać zlecenia za pomocą bezpośredniego mailingu. 33 minuty. Co to jest direct mailig? Jak poprawnie wykonać bezpośredni mailing? Jak wybrać grupę docelową? Jak powinien wyglądać mail?
LEKCJA 11.Jak testować skuteczność reklam? 21 min. Wiesz dobrze, że nietrafiona reklama może przepalić Twój budżet, minąć bez żadnych pozytywnych efektów. Jak dowiedzieć się, czy dana oferta jest skuteczna i na ile jest skuteczna? W jaki sposób optymalizować reklamy krok po kroku w celu uzyskania najlepszego zwrotu z inwestycji? Jak odkryć, które elementy strony internetowej, oferty, reklamy mają największy wpływ na wynik zamówień, czy sprzedaży? Jest to szczegółowy, techniczny instruktaż jak tego dokonać.
KLIENT: Wytwórnia Wędlin Władysław Kummer, ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe wędlin do kalendarza, PRODUKCJA: Inventivmedia, fot. Szymon Zduńczyk
Moduł 4.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 3 godziny 32 minuty.
SPRZEDAŻ
LEKCJA 1.Zła i dobra oferta fotografii dziecięcej. 6 minut. Jak powinna wyglądać poprawna oferta fotografii dziecięcej na Twojej stronie internetowej? Jakie błędy popełnia większość fotografów dziecięcych?
LEKCJA 2.Jak rozpoznać nonsensowne zapytanie o wycenę? 26 minut. Jak rozróżnić zapytanie o ofertę, które nie daje pieniędzy? Obnażenie kompletnego braku wiedzy osoby, która wysyła zapytanie. Analiza punkt po punkcie.
LEKCJA 3.Jak przeprowadzić rozmowę z prezesem korporacji. 36 minut. O czym myślą prezesi korporacji inaczej mówiąc dużych firm? Jak do nich trafić? Jak doprowadzić do rozmowy? Jak spowodować, że będą chcieli się z Tobą spotkać?
LEKCJA 4. Kiedy podpisywane są umowy ślubne - dane statystyczne. 6 minut. Nic dodać, nic ująć. Po co Ci ta wiedza? Na co ma wpływ? Dane zebrane na przestrzeni 5. lat.
LEKCJA 5.Jak przygotować błyskotliwą ofertę? 9 minut. Jak sprawić aby twoja oferta była powiązana z jakością Twoich zdjęć? Poprawne wykonanie oferty. Jakie błędy popełnia większość fotografów z branży reklamowej?
LEKCJA 6.Jak przekonać klienta w rozmowie w cztery oczy? 9 minut. Scenariusz rozmowy z klientem zainteresowanym fotografią dziecięcą. Inteligentna strategia, z której zawsze wyjdziesz zwycięsko. Schemat rozmowy możliwy do wykorzystania w innych gałęziach fotografii komercyjnej.
LEKCJA 7.3. modele prowadzenia studia fotograficznego. 20 min. Porównanie trzech sposobów działania studia fotograficznego. Przykłady z życia wzięte. Symulacja kosztów, długofalowe efekty, osiągane zyski.
LEKCJA 8.Zanim przyjmiesz zlecenie. Rozmowa z klientem korporacyjnym. 20 min. Jak powinna przebiegać rozmowa z przedstawicielem dużej firmy? Jakie tricki stosują doświadczeni pracownicy działu marketingu? Prosta metoda na przeciwdziałaniu temu.
Fot. Szymon Zduńczyk
LEKCJA 9.Bezkolizyjna umowa z klientem. 20 min. Wzór zlecenia wykonania i umowy wykonania zdjęć pozwalający wyeliminować większość nadużyć klientów. Analiza wagi poszczególnych zapisów.
LEKCJA 10.Najzyskowniejszy model prowadzenia studia 27 minut. Jak zagwarantować sobie rentowność studia fotograficznego. Symulacja kosztów i zysków. Jak zmaksymalizować zwrot z inwestycji przy małym koszcie "wejścia".
LEKCJA 11.Teczka portfolio otwierająca kieszeń. 19 min. Jak przygotować się do prezentacji portfolio na spotkaniu z klientem biznesowym? Jak powinna wyglądać teczka portfolio? Jaki format jest odpowiedni i jaka powinna być ilość zdjęć? Jakie zdjęcia pokazywać? Jak sprawić aby Twoja teczka miała możliwość wymianę zdjęć na nowsze. Gdzie zamówić książkę /i na pewno nie jest to fotoksiążka/? Czy fizyczna teczka portfolio w ogóle jest potrzebna? W jakich sytuacjach jest bezcenna? Reakcja klienta na dobrze skomponowaną tekę.
LEKCJA 12.Klucz otwierający drzwi do zdjęć przedszkolnych. 25 min. Tak się składa, że na początku swojej działalności fotograficznej fotografowałem dzieci w przedszkolu. W jaki sposób wyparłem stacjonującego fotografa przedszkolnego? Jak należy przeprowadzić rozmowę i z kim? Jakie błędy nie popełniać podczas rozliczania się z rodzicami? Jakie produkty i usługi dają zwrot z inwestycji niebywałej wartości 200-300% Na czym zarabia tak naprawdę fotograf szkolny? Jaka jest jedna najważniejsza czynność niezbędna aby utrzymać się jako fotograf przedszkolny?
LEKCJA 13.Jak rejestrować wysyłkę ofert? 15 min. Przyznaj się, jak robisz: wysyłasz ofertę i czekasz na odpowiedź? Czy robisz zdecydowanie inaczej? Jak powinna wyglądać proces wysyłki i rejestracji ofert? Jak doglądać klienta? Co robić w kolejnych odstępach czasach? Co to jest follow-up? Jak nie pogubić się w ofertach?
LEKCJA 14. Jak powinna wyglądać oferta z modelami? 32 min.-Na tej lekcji opowiem Ci o moich doświadczeniach w konstruowaniu ofert do sesji zdjęciowych z udziałem modeli i stylistów. Jakie koszty uwzględnić przy wycenianiu dużo trudniejszej sesji z udziałem modeli i współpracowników? Gdzie szukać modelek? Agencja czy modelki niezależne? Amatorki, czy profesjonalistki, czyli tanio i słabo kontra drogo i... no właśnie jak? Omówienie szablonu Exela oferty z modelami. Jak przeprowadzić taką sesję? Gdzie są pułapki? Jak się zabezpieczyć przed przykrymi niespodziankami ze strony zleceniodawcy? Jak sprawić aby sesja przebiegła bezkonfliktowo?
LEKCJA 15.Jak powinien wyglądać cennik? 23 min. Po co mi sztywny cennik? Jak standaryzować usługę i nie brać wyceny z kapelusza? Jak udoskonalać cennik uwzględniając nowe doświadczenia, nowe realizacje? Omówienie szablonu Exela. Jak w ogóle wyceniać usługi, w oparciu o co?
KLIENT: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Galeon, ZLECENIE: Zdjęcia łodzi motorowych GALIA PRODUKCJA: PARAGRAFF, fot.Szymon Zduńczyk
Moduł 5.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 3 godziny 14 minut.
PSYCHOLOGIA
LEKCJA 1.7 grzechów zleceniodawców. 27 minut. Siedem najpopularniejszych i najczęstszych nadużyć lub wyłudzeń stosowanych przez klientów wobec niedoświadczonych fotografów. Antidota na te "przekręty".
LEKCJA 2.Prawdziwy zysk ze zlecenia. 16 minut. Porównanie dwóch zleceń w kontekście zyskowności. Uczulenie na kalkulację prawdziwych zysków, a nie wielkości zlecenia.
LEKCJA 3.Co bym zrobił z 1000zł? 17 minut. Analiza trzech form wydania 1000zł w Twojej firmie wraz ze skutkami. Wybór najlepszej drogi.
LEKCJA 4. Bogaty fotograf, biedny fotograf. 31 minut. Jaki błąd popełnia większość fotografów, a czego Ty nie możesz robić? Jak wybrać właściwą drogę do bogactwa w fotografii. Analiza własnych danych z wykresami.
LEKCJA 5.Jestem dobrym fotografem, nie potrzebuję reklamy. 12 minut. Materiał bezlitośnie rozprawiający się z twierdzeniem: rób dobre zdjęcia, a klienci sami przyjdą. Przykład bankructwa z życia wzięty. Analiza przyczyn.
Fot. Szymon Zduńczyk
LEKCJA 6.Schody i trampolina w biznesie fotograficznym. 20 minut. Przykład dwóch firm. Jedna doprowadza do szału klientów drobnym szczegółem. Druga, również przy pomocy drobnego szczegółu, sprawia, że klienci są wniebowzięci. Przykłady tych drobnych szczegółów w fotografii.
LEKCJA 7.2 modele zarabiania pieniędzy. 27 minut. Przykład dwóch sposobów zarabiania w fotografii. Podział na gatunki. Jak przejść z nieefektywnego na spektakularny sposób zarabiania pieniędzy?
LEKCJA 8.Dobre relacje z subskrybentami. 23 minuty. Mam już bazę subskrybentów. Jak prowadzić z nimi dialog? Co wysyłać potencjalnym klientom? Jak sprawić aby niechcący zamawiali u ciebie usługi lub kupowali produkty?
LEKCJA 9.Jaką pensję chce ci wypłacić zleceniodawca? 21 minut. Nie patrz na przychody, patrz na zyski. Co by było, gdybyś przez cały czas pracował dla jednego klienta za określoną stawkę? Materiał otwiera oczy na prawdziwe zyski ze zleceń.
LEKCJA 10.Rola fotografa w dużej korporacji. 27 min. Fotograf jest jednym z małych trybików koła dużej korporacji. Jak wczuć się w swoją rolę i zagościć na dłużej jako zleceniobiorca korporacji? Jakie działa duże przedsiębiorstwo? Jakie są potrzeby i czego oczekuje od Ciebie przedstawiciel korporacji np. prezes czy dyrektor regionalny?
LEKCJA 11.Jak się odnaleźć w mieście do 10 tysięcy osób? 15 min. Jaką strategię przetrwania zastosować będąc fotografem w małym mieście? Co zrobić aby nie było to tylko przetrwanie? Z kim zawrzeć niezbędne alianse? Wady i zalety działalności w małym mieście. Jak się reklamować w miastach do 10 tys. mieszkańców?
KLIENT: NESSI s.c. / Garwolin, ZLECENIE: Zdjęcia wizerunkowe z modelka PRODUKCJA: AGENCJA FOTO OKO
Moduł 6.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 1 godzina 30 minut.
ROZWÓJ
LEKCJA 1.Jak wygrywać konkursy fotograficzne cz. 1. 49 minut. Konkursy działają motywująco na nas. Jak przygotować się na konkurs fotograficzny? Co należy uwzględnić podczas wysyłania zdjęć? Ta część dotyczy głównie wyboru odpowiedniego konkursu i analiza regulaminu.
LEKCJA 2.Jak wygrywać konkursy fotograficzne cz. 2. 41 minut. Druga część przygotowania do konkursu. Tym razem omawiam konkretny przykład, w którym przygotowuję się do konkursu i jak się po nagraniu okazało, wygrywam ten konkurs. Jak wykonać zdjęcia, jak je wyselekcjonować? Jak stworzyć nieprzegadany zestaw?
LEKCJA 3.Zatrudniam pracownika! - Zwariowałeś? 34 min. Spójrz na zakładkę "o nas" na tej stronie. Zwróć uwagę, że nie jestem sam. Mam zespół specjalistów w swojej dziedzinie. Kiedyś szukałem pracy, teraz daję pracę. W jaki sposób umiejętnie podzlecać prace? Jaką pracę może wykonać ktoś z zewnątrz? Kiedy to się zaczyna opłacać? Zalety zatrudniania pracowników. Jaką formę zatrudnienia wybrać? Jak znaleźć odpowiednią osobę /uwaga, bardzo trudne!/? Dlaczego zatrudniam coraz więcej pracowników?
LEKCJA 4.Jak zneutralizować zły wpływ otoczenia? 20 min. Na pewno słyszałeś to "Znajdź sobie prawdziwą pracę! Kiedy zaczniesz zarabiać? Kiedy zajmiesz się mieszkaniem..." Czy te obawy rodziny i pobłażliwe spojrzenia znajomych są godne uwagi? Jesli tak, to co mam zmienić? Jeśli nie, to jak sobie z mi dawać radą aby nie zruinować swojego małżeństwa, związku, przyjaźni, kontaktów, relacji. Przez lata się zastanawiałem będąc kilka razy na skraju bankructwa czy to ma sens? Oto wyniki wieloletnich rozważań na ten temat. W tym materiale podaje konkretne rozwiązania.
LEKCJA 5.Trik windujący stronę w wyszukiwarce. 26 min. Kilka lat temu postanowiłem nieco inaczej skonstruować swoją stronę www. Wprowadziłem w niej jeden wydawałoby się mało istotny element. Po latach okazało się, że to działa i stosuje obecnie tę technikę jeden z największych sklepów internetowych z obuwiem i odzieżą w Polsce. Jest to trik pozycjonerski, całkiem legalny i etyczny, który winduje Twoją stronę wysoko w wynikach wyszukiwania.
Teoria + instruktaż. Materiał wideo. 1 godzina 2 minuty.
URZĘDY
LEKCJA 1.Podatki. Twoje prawa i obowiązki. 20 min. Ogólny rys na system podatkowy. Co jest najważniejsze? Za co można dostać mandat lub karę? Jaki jest Twój największy ustawowy przywilej?
LEKCJA 2.Najtańsze prowadzenie działalności gospodarczej. 17 min. Analiza sposobów opodatkowania Twojej firmy. Zalety i wady dwóch najpopularniejszych dróg prowadzenia księgowości. Sposób na firmę o małych kosztach i dużych kosztach.
LEKCJA 3.Jak uniknąć kary w urzędzie skarbowym. 25 min. Krótki i treściwy materiał o prostym sposobie na uniknięcie mandatu lub kary możliwej do nałożenia przez urząd skarbowy.
KLIENT: Pola Design / Warszawa ZLECENIE: Zdjęcia reklamowe okularów do Trendów Galerii Bałtyckiej, ZDJĘCIA: Szymon Zduńczyk
Jak przebiega kurs?
Kurs prowadzony jest bez konkretnych terminów, więc możesz zapisać się w każdej chwili.
Sam proces zapisu i płatności za kurs szczegółowo omówiłem w tym materiale wideo. Po zapisie na kurs otrzymasz automatycznie maila z wszystkimi lekcjami.
Po obejrzeniu lekcji wykonujesz
ćwiczenia oraz odrabiasz pracę domową (jeśli takie były) i wysyłasz wykonane zdjęcia mailem. Na
cotygodniowym spotkaniu online, usłyszysz anonimowy komentarz na temat Twoich prac. Możesz wysłać inne zdjęcia ze swojego archiwum zdjęciowego.
Ustalony jest limit 3. zdjęć na spotkanie online. Spotkania online są nagrywane na wideo i udostępniane uczestnikom do obejrzenia.
W dowolnym momencie możesz podejść do testu wiedzy. Gdy go zdasz, otrzymasz dyplom ukończenia kursu. Skomplikowane? Ależ skąd! Banalnie
proste.
Uwaga! W pierwszym mailu dostajesz wszystkie lekcje i uczysz się we własnym tempie.
TERMINARZ
Spotkania online z oceną zdjęć są we wtorki o godz. 20.00 czasu obowiązującego w Polsce. Są to spotkania grupowe. W czasie spotkania można zadawać zamknięte pytania prowadzącemu za pomocą czata. Prowadzący w miarę możliwości udziela odpowiedzi. W ten sam sposób można uzyskiwać porady od innych uczestników. Dla nieobecnych dostępne jest do obejrzenia nagranie wideo ze spotkania online. Spotkania organizowane są co tydzień przez cały kalendarzowy rok. Oto przykładowy terminarz:
Od razu - Wszystkie lekcje + test wiedzy. 7 dzień - Spotkanie online - omówienie prac. 15 dzień - Spotkanie online - omówienie prac. 22 dzień - Spotkanie online - omówienie prac. 29 dzień - Spotkanie online - omówienie prac. 36 dzień - Spotkanie online - omówienie prac. 43 dzień - Spotkanie online - omówienie prac.
UWAGA! Nie można przesuwać terminów spotkań online.
Dyplom ukończenia kursu
Link do testu wiedzy wysyłany jest automatycznie w pierwszej lekcji zaraz po dokonaniu płatności. Możesz podejść do testu w każdej chwili. Po zaliczeniu testu dyplom jest drukowany automatycznie i natychmiastowo i można go pobrać na dysk komputera.
Dyplom ukończenia kursu jest w formie elektronicznej. Należy samemu wydrukować ten elektroniczny dokument (plik PDF).
Na dyplomie jest informacja o rodzaju, zakresie kursu, imię i nazwisko oraz PESEL uczestnika, miejscowość, data, podpis i pieczątka firmowa, nr instytucji szkoleniowej + informacja, że kurs zakończył się zdanym egzaminem wiedzy.
Szczegóły:
- test jest testem jednokrotnego wyboru,
- nie ma ograniczeń czasowych na zaliczenie,
- należy uzyskać 60% poprawnych odpowiedzi,
- w przypadku niepowodzenia, każda poprawka jest płatna 17zł,
- nie ma możliwości wglądu i analizę zdanego lub niezdanego testu.
Cechy kursu
Teoria i ćwiczenia to materiały wideo do analizy. Twój udział jest czynny. Powtarzasz proste ćwiczenia za prowadzącym i wyciągasz wnioski. Materiały wideo możesz pobrać i odtwarzać w dowolnym momencie.
Po części teoretycznej wysyłasz mi zdjęcia e-mailem. Podczas webinara anonimowo omawiam prace, wskazuje wady i zalety. Takich spotkań jest 6. Jeśli nie możesz być online -
możesz obejrzeć zapis wideo.
O prowadzącym
Szymon Zduńczyk - absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi kierunku fotografia i Politechniki Gdańskiej. Od 2004 roku właściciel AGENCJI FOTO OKO i fotograf zawodowy. Jest wydawcą kursów fotografii wideo oraz prowadzi szkolenia fotograficzne online. Od 2013 roku założyciel Akademii Foto Oko, internetowej szkoły fotografii.
Klientami jego byli m.in. Swarovski Elements, Douglas Polska, J. J. Darboven Poland, Det Norske Veritas Poland, więcej...
Współpracował miedzy innymi z: agencją Mr. Bloom przy projektach dla Dr. Oetker, ZT Kruszwica, Loopy`s World
dla
oraz z agencją Paragraff przy projektach dla Portu Lotniczego Gdańsk, Galeon i Orbis.
dla
Nagrody i wyróżnienia to: II nagroda exequo w XII Ogólnopolskim Konkursie Fotografii PORTRET w Trzciance w 2007 roku, Certificate of Achievement Honorable Mention - International Photography Awards, Los Angeles w 2003 roku, II nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym Oblicza Ludzi w Otwocku, I nagroda - IV Krajowy Konkurs Fotograficzny Przystanek Woodstock, Żary 2002, wiecej...
Wyróżnienie Szymona Zduńczyka w konkursie ND Awards 2014
Co jeszcze dostanę?
Kurs wideo
wartości 199zł szczegóły tutaj
LIVE. Nagranie na żywo z prawdziwej kulinarnej sesji zdjęciowej
Czas trwania: 6h 22 min.
Jak fotografować potrawy? Jak przygotować i przeprowadzić sesję zdjęciową? Jak komunikować się z klientem? Jak opracować zdjęcia? W jaki sposób rozliczyć się ze zlecenia? Szkolenie wideo z obszernym komentarzem.
Zestaw wzorców RODO PACK 1.0
wartości 160zł
Zestaw 13. wypełnionych przykładami wzorców RODO dokumentów (39 stron) niezbędnych aby być zgodnie z prawem (stan na 2021 rok). Dokumenty opracowane i stosowane przez autora kursu.
Format: pliki tekstowe i arkusze kalkulacyjne w programie Open Office.
Zawartość:
Rejestr czynności przetwarzania danych ADO.
Wzór - rejestr czynności przetwarzania danych ADO.
Kalkulacja ryzyka.
Polityka ochrony danych osobowych.
Instrukcja zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych.
Rejestr umów o powierzenie wykonywania czynności.
Polityka prywatności
i plików cookies.
Rejestr umów o powierzenie wykonywania czynności.
Wzór - upoważnienia do przetwarzania danych osobowych.
Ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
Instrukcja postępowania w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych.
Rejestr przypadków naruszenia lub podejrzenia naruszenia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych.
Zestaw: checkboxy newsletter i zamówienie usługi/produktu oraz komentarz na stronie, obowiązek informacyjny czat - Messenger i stopka w e-mailu oraz pliki cookies na stronie www.
100% gwarancja satysfakcji
Jeśli w jakimkolwiek momencie stwierdzisz, że kurs nie jest dla Ciebie zwrócę Ci Twoją inwestycję. Masz na to 100 dni od momentu odebrania pierwszej lekcji. Nie ryzykujesz kompletnie nic.
Stać mnie na takie rozwiązanie, bo jestem pewny co do wysokiej wartości swojego kursu.
Który wybrać kurs? To zależy od stopnia samodyscypliny. Jeżeli potrafisz się zmotywować do pracy i jednocześnie
potrafisz samodzielnie ocenić efekty swojej pracy to wybierz KURS WIDEO. To
najbardziej ekonomiczne rozwiązanie dla dobrze zorganizowanych osób.
Jeśli chcesz abym Cię jeszcze bardziej zmotywował i oceniał postępy Twojej pracy na bieżąco podczas spotkań online to
wybierz KURS ONLINE. Możesz również oceniać efekty innych uczestników i czerpać z
tego inspiracje. Każde zdjęcie recenzuję 3 minuty, co przy 18 zdjęciach daje w sumie 54 minut poświęconych tylko Twoim pracom.
Jeśli wybierzesz tę opcję, to musisz rozpocząć naukę od razu, bez możliwości przesuwania spotkań online.
Jest to opcja dla osób, które są odporne na krytykę. Zdjęcia początkujących fotografów są obarczone wieloma błędami,
które prowadzący ma obowiązek wychwycić i przedstawić. Jeśli jesteś wrażliwy na szczere słowa krytyki - wybierz opcję WIDEO.
KURS WIDEO
KURS ONLINE
Materiały
wideo
29h i 35 min.
Kurs wideo LIVE... wartości 199 zł
RODO PACK 1.0 wartości 160zł
6. cotygodniowych spotkań online z omówieniem do 18. zdjęć wartości 139 zł
Zniżki są podawane w zaokrągleniu w górę i w dół do 5%.
PS Zdobycie obecnej wiedzy zajęło mi kilkanaście lat. Nagranie wszystkich lekcji pochłonęło 1,5 roku. Przygotwanie kursu i wszystkich lekcji to kolejne 3. miesiące, więc cena, którą widzisz u góry jest uczciwą w stosunku do poświęconego czasu.
PPS Może to zabrzmi dziwnie, ale nie stać Cie na odrzucenie pomocy w postaci tego szkolenia. Jest to tańsze rozwiązanie niż odzyskwanie kilku tysięcy złotych przez 2 lata od dużego klienta po popełnieniu szeregu błędów w umowie.