W swojej ofercie przygotowałem kilka kursów pomagających podnieść swoje kompetencje fotograficzne. Jednym z najbardziej popularnych szkleń jest Kurs Fotografii Ślubnej. Uczestnik ma możliwość zapoznania się z
całym procesem realizacji sesji zdjęciowej na ślubie i weselu. Przed realizację zdjęć należy się zapoznać jak fotografuje się przygotowania pary młodej w domu lub hotelu, jak podejść do błogosławieństwa.
Kolejnym etapem jest uroczystość zaślubin w kościele lub urzędzie stanu cywilnego. W związku z tym należy poznać stałe punkty uroczystości: wejście do kościoła (ewentualnie wprowadzenie córki przez ojca),
przysięga, włożenie obrączek, znak pokoju, komunia, podpisanie dokumentów, wyjście ze świątyni, życzenia, zdjęcie grupowe. Następnym etapem jest zabawa taneczna i przyjęcie w domu weselnym. Tutaj również
mamy ważne elementy całej uroczystości: przywitanie chlebem i solą, wniesienie panny młodej przez pana młodego do sali weselnej, toast i zbicie kieliszków, pierwszy taniec, toasty wznoszone przez członków
rodziny, przyśpiewki, zabawa taneczna, tort weselny, oczepiny, gry, zabawy, konkursy weselne. W zawartości kursu jest również oddzielne szkolenie dotyczące fotografowania pleneru ślubnego, czyli sesja zdjęciowa
w pięknym miejscu na łonie natury. Zdjęcia plenerowe stanowią często piętę achillesową fotografów ślubnych. Podczas ślubu i wesela fotograf wykonuje reportaż ślubny. Jest osobą obserwującą i praktycznie nie
ingerującą w przebieg uroczystości. Natomiast podczas zdjęć plenerowych zadaniem fotografa jest wybranie miejsca wykonywanych zdjęć, wybór pory dnia, poprowadzenie pary młodej, ustawienie ich, upozowanie,
wzbudzenie miłych dla oka wyrazów twarzy. Fotograf z biernego obserwatora staje się kompozytorem zdjęć.
Bardzo ciekawą pozycją jest kurs prowadzenia biznesu fotograficznego pod nazwą Tajemnice Sukcesu Fotografa. Ważnym przesłaniem tego szkolenia jest takie ustawienie swojego biznesu aby nieco mniej zarabiać,
ale móc wykorzystać zdjęcie wielokrotnie. Fotograf jest zdecydowanie długodystansowcem. Dobre zdjęcie może procentować latami udostępniane płatnie w różnych formach i nie mam tu na myśli banku zdjęć. Dobry
fotograf to osoba, która nie tylko dobrze fotografuje. To dopiero początek przygody z komercyjną fotografią. Niezbędna jest znajomość sprzedaży swoich usług i produktów, umiejętność reklamowania się, czyli
marketing. Fotograf to dobry psycholog, człowiek dobrze kalkulujący i znający sztuczki i techniki prowadzenia biznesu fotograficznego a także umiejętnie poruszający się w świecie przepisów podatkowych, zusowych.
Fotograf to nie romantyk z hasłem na ustach: dobrze fotografuję, klienci sami się znajdą. To osoba twardo stąpająca po ziemi. Kurs zawiera moduły: Zaczynamy – jak z dobrze fotografującego artysty przekształcić się
w zarabiającego fotografa, w tym słynne zadanie pozyskania pierwszego klienta. Sprzęt – aż włos się jeży obserwując podejście początkujących fotografów do kwestii sprzętu. Działają najczęściej be logiki,
długoterminowego planu, bez zasad bezpieczeństwa. Klasycznym przykładem jest zakup jasnego obiektywu np. 1,2 lub 1,4 i wydanie znacznej części pieniędzy z budżetu z dotacji. Ludzie trzymajcie mnie! Od
rozsądnych wydatków zależy to czy wystrzelisz jak z trampoliny, czy ten słynny, jasny obiektyw stanie się troją kulą u nogi, spowalniającą, blokującą rozwój.
Obecnie wiele sklepów stacjonarnych przenosi się do internetu. Zyskują tym samym nowych klientów i obniżają koszty wynajmów powierzchni handlowych. Utargi w sklepach internetowych zaczynają mieć znaczący
wpływ na wynik finansowy. Chyba jedyną szansą dla fotografów aby zdobyć stałą posadę na umowę o pracę jest zostanie fotografem produktowym. Z fotografowaniem przedmiotów wiążą się konkretne umiejętność.
Pierwszą sprawą jest identyfikacja produktu ze względy na rodzaj powierzchni odbijającej światło. Najtrudniejszymi do sfotografowania produktami są te wykonane z polerowanego metalu: armatura łazienkowa,
lampy, kosmetyki, biżuteria. Przedmioty te odbijają wnętrz studia, aparat i fotografa. Trzeba stosować odpowiednie tunele otaczające fotografowany produkt. Kolejny w skali trudność jawi się błyszczący plastik,
skóra, szkło oraz lakierowane wyroby z drewna: telefony, sprzęt elektroniczny, meble, kosmetyki, niektóre zabawki, wnętrza samochodów i jachtów motorowych. Produkty te odbijają światło ale w dyskretniejszy sposób.
Trzecim gatunkiem produktów są te o matowej powierzchni: opakowania papierowe, ubrania i obuwie, warzywa i owoce, meble tapicerowane. Każde z tych trzech gatunków fotografuje się zupełnie inaczej.
Nie bez znaczenia będzie umiejętność fotografa w doborze sprzętu studyjnego. NA kursie fotografii studyjnej poznasz techniki umożliwiające fotografowanie większość dostępnych produktów.
Fotograf kulinarny będzie potrzebny tam, gdzie działalność prowadź restauracje, bary, pizzerie, punkty sushi, ciastkarnie, orz producenci żywności: wędlin, pieczywa, produktów konserwowych, mlecznych,
mącznych i wielu innych. Fotograf zatrudniany przez restaurację musi wykazać się umiejętnością współpracy z głównym kucharzem, aby całe menu było spójne i przemyślane. Dekoracja potraw zależy głównie od kucharza,
jednak fotograf musi zadbać o jakość dekoracji i wyeksponowanie najlepszych stron potrawy. Niebagatelną rolę w fotografii kulinarnej odgrywa światło, które decyduje o atrakcyjność dania wpływa na decyzję zakupowe
klienta baru, czy restauracji. Nieco inną dziedziną fotografowania produktów spożywczych jest wykonywanie zdjęć dla producentów. Ta gałąź fotografii zbliżona jest do fotografii studyjnej. Fotografowanie opakowań
asortymentu spożywczego produkowane na masową skalę leży głównie w gestii fotografów pracujących z agencjami reklamowymi. Tutaj liczy się umiejętność wystylizowania produktu i stworzenia estetycznego układu, kompozycji.
Jeszcze jednym wartościowym kursem fotografii jest Portret dziecięcy w studio. Jest to propozycja dla zaczynających ze studiem fotograficznym przygodę fotografów. Z kursu dowiesz jaki sprzęt skompletować na starcie.
Porównuję światło stałe i błyskowe lampy studyjne. W szkoleniu pokazuję jak w prawidłowy sposób oświetlić twarz dziecka, co to jest brudne światło, co to jest kluczowe światło. Jest to tutorial, w którym zawarłem
4 podstawowe style oświetleniowe. Dzielę się także wskazówkami jak nawiązać współpracę z dzieckiem i jak je upozować. Na koniec kursu ukazuje się instruktaż obróbki fotograficznego portretu w komputerze.
Pozycja obowiązkowa dla fotografów, którzy chcą zrozumieć istotę światła w studio.